torsdag den 27. april 2017

Udplantning af orientalske bladgrøntsager, ærter og lidt såning


Idag har jeg aftalt med min læge, at jeg kan begynde at arbejde igen i næste uge. Det glæder jeg mig rigtigt meget til. Og jeg glæder mig over, at jeg begynder at være migselv igen.

Det blev fejret med lidt havesysler, selvom vejret har været meget omskifteligt med sol, regn og hagl.


De orientalske bladgrøntsager, som jeg såede for en måneds tid siden, blev plantet ud. Måske får de en dyne af fiberdug over de næste par nætter, just in case.. Selvom nattetemperaturerne ser ud til at stige nu.


De forspirede ærter (Kelvedon Wonder) blev også plantet ud. Så krydser jeg fingre for, at de ikke får for mange tæsk af vinden. Samtidigt såede jeg en bred række mere af samme sort. Om et par dage er de forspirede slikærter (Suger Snap) nok også klar til at komme ud.


Indenfor i varmen fik jeg sået squash og græskar. Så min plan om at sidde på hænderne til 1. maj holdt ikke helt. Der blev sået sorterne Di Nizza, Atena Polka og Nero di Milano (sommersquash) og Violina, Butternut, Uchiki Kuri, Sweet Dumpling og Blue Hubbard (vintersquash/græskar).


Fik også sået et hold broccoli mere, samt vinterhovedkål, men det blev ikke fotodokumenteret ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Projekt regnvandshåndtering - del 1 - Planlægningen

Nu vil jeg prøve at bruge denne her blog til noget fornuftigt - nemlig til at fortælle om et større projekt, som vi har taget hul på, på vo...